Als een vrouw een vermiste kleuter vastgebonden op de achterbank van een auto vindt, is dat het begin van rollercoaster aan gebeurtenissen.
De zonde waard
Simone van der Vlugt
Amsterdam: Prometheus, 2021
281 p.
9789044645453 (paperback)

‘De zonde waard’ van Simone van de Vlugt is een originele thriller. De auteur weet, zoals in al haar thrillers, de spanning weer uitstekend op te bouwen. Haar personages en het bijzondere thema, maken dit boek echter onderscheidend. Dat thema, het uittreden uit de Jehova’s Getuigen, biedt bovendien in een inkijk in een gemeenschap waar de meesten van ons geen weet hebben. Voor het overige is het boek simpelweg weer een uitstekende thriller waarin Ella een vermiste kleuter - Demi - vastgebonden op de achterbank van een auto vindt en het kind mee naar huis neemt. Die vondst is het begin van een rollercoaster aan gebeurtenissen waarbij de spanning uitstekend wordt opgevoerd. Een van de grootste talenten van de auteur is overigens de wijze waarop zij haar personages karakteriseert. Dat is ook dit keer weer uitstekend gedaan en de diverse intelligente plotwendingen maken het geheel af. Simone van der Vlugt (1966) is een van Nederlands grootste schrijvers van thrillers, jeugdboeken en histo…Lees verder

Over Simone van der Vlugt

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Gdfb

Simone van der Vlugt (Hoorn, 15 december 1966) is een Nederlandse schrijfster van historische jeugdromans en literaire thrillers.

Van der Vlugt wilde al op jonge leeftijd schrijfster worden. Geïnspireerd door Kruistocht in spijkerbroek (1974) van Thea Beckman (1923–2004) stuurde zij op haar dertiende voor het eerst manuscripten voor historische verhalen naar een uitgever. Die wees haar werk af, maar raadde haar aan om met schrijven door te gaan. Ze ging Nederlands en Frans studeren aan de lerarenopleiding in Amsterdam, waar ze onder meer les kreeg in jeugdliteratuur en creatief schrijven. Na haar studie ging ze fulltime werken als secretaresse bij een bank en schreef ze in de avonduren aan De amulet, een verhaal over de heksenvervolging waarmee ze in 1995 debuteerde bij de Rotterdamse uitgeverij Lemniscaat. Het boek werd getipt door de Prijs van de Nederlandse Kinderjury. Een reeks historische jeugdboeke…Lees verder op Wikipedia